Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:35:29 08-10-2013 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj w drodzę do pracy wiskoza postanowiła zrobić taki mały psikus
Zablokowała się przez to wentylator obracał się z tą samą prędkością co silnik co powodowało, że powyżej 2,5k obrotów silnik brzmiał, jakbym miał turbo Całe szczęście ostatnio Bartek dał mi inną wiskozę na przymiarkę to od razu po powrocie wymieniłem na "nową" i nastała długo wyczekiwana cisza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 16:15:37 10-10-2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:13:50 10-10-2013 Temat postu: |
|
|
Ready? Steady? Fight!
Przyszły nowe płyny LM wylądowało w zielonej, do tego oczywiście nowy filtr. Wreszcie zamontowałem brakujący tunel do chłodzenia hamulców i trójkąt zderzak-nadkole. Przy okazji wyczyściłem dekielek filtra oleju bez polerki, bo mi się nie chciało Zdjęcie wrzucę przy okazji jak jeszcze zrobię przepływomierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 07:04:03 12-10-2013 Temat postu: |
|
|
Zacna wymiana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:09:37 12-10-2013 Temat postu: |
|
|
Ta... chciałem jeszcze poczekać, ale w niebieskiej poszły samoregulatory i głowica klepie, więc potrzebuje zielonej na co dzień. Automatycznie musiałem wreszcie wymienić olej w zielonej ze względu na przebieg i w niebieskiej ze względu na regulatory ;/ Na raz się zrobiła odpowiednia kwota, niestety ;/ No nic chce się jeździć, trza bulić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 07:23:23 22-10-2013 Temat postu: |
|
|
A taka mała refleksja, że też było ładnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:17:36 22-10-2013 Temat postu: |
|
|
latasz z tymi felami jak żyd po pustym sklepie hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:33:23 22-10-2013 Temat postu: |
|
|
Jeden komplet stylingów 32 to za mało co ? he he
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:27:29 22-10-2013 Temat postu: |
|
|
Szczerze byłem u chłiopaków czy by mi drugiego kompletu nie zrobili to trochę dziwnie na mnie popatrzeli Ale mam pomysł jak zrobić A do felg przydał by się gwincik xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwia
KLUBOWICZKA
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: 17:50:18 24-10-2013 Temat postu: |
|
|
A tak wreszcie przykleiłam Teraz można się lansować po mieście ;p
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sylwia dnia 17:54:22 24-10-2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:10:39 24-10-2013 Temat postu: |
|
|
no teraz fura jedzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sylwia
KLUBOWICZKA
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: 19:43:12 24-10-2013 Temat postu: |
|
|
Pali gumy roluje asfalt :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:57:07 24-10-2013 Temat postu: |
|
|
od razu lepiej
a rameczki są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 15:03:27 06-11-2013 Temat postu: |
|
|
Zielona zaczęła się fochać w związku z brakiem zainteresowania. Najprawdopodobniej poszła pompa paliwa, bo autko nie odpala, iskra jest, a pompa nawet na krótko nie rusza ;/ Jest jeszcze minimalna szansa, że po wyjęciu całego zespołu z baku, okaże się, że kabel nie łączy Ale nadzieja matką głupich xD Jak przestanie padać to się tym zajmę dokładnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:29:37 09-11-2013 Temat postu: |
|
|
Małe sprawozdanie
Ostatnio autko odmówiło posłuszeństwa. Zostawione na noc już nie odpaliło. Walnięta okazała się pompa paliwowa. Tak szybki tutek jak zdiagnozować pompę paliwa w M40 (lub innym silniku z jedną cewką zapłonową i rozdzielaczem zapłonu):
Punkt startowy auto nie odpala - kręci, ale nie beble.
1. Sprawdzić czy jest iskra jest na rozdzielaczu - czyli wypiąć główny przewód WN i przy pomocy dowolnego metalowego elementu sprawdzić iskrę. Może być śrubokręt wsadzony w fajkę i zbliżony do silnika, w odległości pozwalającej na przeskok iskry.
2. Sprawdzić czy na pojedynczej świecy też jest iskra, aby wykluczyć uszkodzenie palca zapłonowego. Proces jest taki sam jak w 1 kroku.
3. Skoro jest iskra auto nie pali, nawet nie beble, to wykręcamy świecę. Sprawdzamy czy jest wilgotna ("zalana") benzyną.
4. Przy niesprawnym układzie zasilania benzyną będzie sucha. Jakby była mokra to należy przepalić świecę i spróbować jeszcze raz odpalić
5. W pierwszej kolejności w takiej sytuacji, należy sprawdzić przekaźniki. Metoda chłopska na sprawdzenie, położyć palec na przekaźniku i włączyć i wyłączyć zapłon. Powinno być czuć kliknięcie. (Możliwe, że przekaźnik będzie klikał, ale i tak będzie wadliwy )
6. Jeśli kolejnym elementem jest sprawdzenie czy pompa dostaje napięcie. Czyli kanapa w górę, 4 śruby i dekiel won. Są tam dwie wtyczki biała i czarna. Czarna jest zasilająca, a biała do mierzenie poziomu paliwa (zasilająca ma jeszcze do tego grubsze przewody, jakby ktoś chciał się upewnić). Zwykły multimetrem sprawdzamy napięcie na wtyczce. Sondy do wtyczki i kręcimy silnikiem. Pompa po włączeniu zapłonu pracuje tylko przez chwilę nabijając ciśnienie, potem dopiero jak silnik pracuje. Jeśli napięcia nie ma to wymieniamy przekaźnik.
7. Jak napięcia nie ma bierzemy zwykły przewód i podłączamy na sztywno pompę do akumulatora jeśli nie ruszy demontujemy, bo wiemy, że coś jest nie tak z pompą.
8. Dodatkowym potwierdzeniem, że problem leży w układzie paliwowym będzie fakt, że przewody paliwowe od pompy będą prawie puste i bez ciśnienia. Normalnie odpięcie opaski i ruszenie przewody zaskutkuje niezłym sikaniem paliwa
Mały tip:
Jeśli potrzebujesz zdemontować coś z układu paliwowego, aby zbić ciśnienie z układu należy zdemontować przekaźnik pompy paliwa w skrzynce, i zakręcić silnikiem/odpalić auto, które powinno po chwili zdechnąć W tym momencie można spokojnie rozbierać układ paliwowy.
Zdemontowana pompa wygląda tak:
Demontujemy filtr:
Ściągamy gumy mocujące, należy je podważyć śrubokrętem:
Bez tych gum mamy trochę więcej ruchu pompą:
Mamy dojście do opaski zaciskowej i przewodów zasilających, które w moim przypadku trzeba było rozlutować. Ja jeszcze przed rozlutowaniem wyciągnąłem ten czarny kosz pompy. Z tyłu są dwa nacięcia, aby go spokojnie wysunąć:
Nowa i stara pompa różniły się podejściem, do których nie mogłem dojść lutownicą:
...więc zrobiłem na wsuwki. Tutaj jeszcze nie wsadzony jest kosz i gumki:
Potem wsuwamy kosz:
...i montujemy nowy filterek:
Zostało tylko zamontować cały zespół pompy do baku i sprawdzić czy jest dobrze Warto też przed pierwszym odpaleniem ze 3 razy włączyć i wyłączyć zapłon, żeby pompa nabiła ciśnienie na listwie wtryskowej. Auto już jeździ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 11:05:23 10-11-2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:55:10 10-11-2013 Temat postu: |
|
|
Jak zawsze opis pierwsza klasa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|