Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkady
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:36:52 23-08-2012 Temat postu: |
|
|
respekt, tak to mozna pracowac a i robota widze idzie dobrze do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 09:40:10 27-08-2012 Temat postu: |
|
|
Przed zlotem w Toruniu postanowiłem natchniony przez Kolegę Kubalę wziąć się wreszcie za cieknącą skrzynie biegów. Zakupiłem uniwersalny simmering do wału i u Kordelasińskiego uszczelniacz wybieraka, koszt ok. 35 zł (uszczelniacz 18 zł, nie pamiętam ile ten simmerring.
Zdjęcia mam tylko z wymiany simmerringu na wale, bo dwa dni wojowałem z odpowiednim wymiarem nasadki.
Skrzynia:
Kolejność prac:
1. Wydech + zawieszenie wydechu + osłona termiczna
2. Wał
3. Flansza skrzyni
Wymiar 30mm, trza kupić długą nasadkę zebrać ok. 1.5mm ze ścianki, żeby w ogóle złapać śrubę. Nie miałem tokarki, więc nasadkę założyłem na wiertarkę i szlifowałem na szlifierce stołowej.
Poniżej widać, że ten simmerring też ciekł.
Nowy ładny simmerring
Przed złożeniem flanszy na miejsce warto papierem 1000 przeczyścić powierzchnie.
I składanie
Przed zlotem wymieniłem jeszcze pękający wąż od chłodnicy i olej w skrzyni biegów. Przy okazji wyszło, że do wymiany jest łożysko podtrzymujące wał oraz gumowo-metalowy łącznik wału. Jutro odbieram zasuwę od szyberdachu, a w związku z przygodami w Toruniu szukam nowych oponem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 08:21:44 28-08-2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:57:44 27-08-2012 Temat postu: |
|
|
Zakupiłem nowe aluski nie powiem jakie i nie wrzucę zdjęć przyjadę na spote się pochwalić. Tylko nie zaszybko, bo się troszkę wykosztowałem i muszę zorganizował kasę na opony + śruby. No i już niestety obowiązkowy stanie się garaż ;-D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:19:00 05-09-2012 Temat postu: |
|
|
Miałem nie wstawiać zdjęć, ale niestety w tym roku już nie zdążę kół założyć, ze względu na ceny opon, rozrząd do roboty i zrobienie progu przed zimą.... ale za to na przyszły sezon, powinienem wozić się na takim zestawie:
18''J9
18''J8
Felgi to BMW styling 32 18J8 przód i 18J9 tył. Felgi ściągnięte z 8 serii, oryginalnie z serii 7, ET 20 i 22, czyli nie potrzeba dystansów . Niestety nie będzie lekko, felgi trzeba odnowić i... żeby je zamontować muszę się pośpieszyć z wymianą tylniej belki z tarczami, bo się okazuje, że r4 mają o 10mm większy rozstaw niż r6. Rozwiązaniem byłoby albo wypychanie nadkola, albo właśnie wymiana belki, a i tak planowałem zamontować tarcze z tyłu. Co prawda J8 z tyłu by weszła, ale nie lubię półśrodków Efekt końcowy powinien być mniej więcej taki:
Na zdjęciach na rancie widać ten plastik zabezpieczający rant - zapomniałem ściągnąć. Zastanawiam się czy felgi pomalować czy wypolerować. Skłaniam się ku polerce, bo aż żal marnować taki parapet ;-] Co myślicie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:24:35 05-09-2012 Temat postu: |
|
|
koło klasa i żadnego malowania ,poler i nic więcej a w słońcu nie da się patrzeć na fele. Będzie lodzio miodzio jak to mówią pingwiny z madagaskaru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bobeq
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:20:30 05-09-2012 Temat postu: |
|
|
Miałem te koła u siebie w cabrio 8i9 cala nie poleruj bo bedzie sraczka gdyż te koła nie mają typowego odcięcia rantu z frontem. ;p to tyle w temacie dobry wybór koła nie do zajechania .Pozostaje kwestia gustu i decyzja nalezy do ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:34:36 05-09-2012 Temat postu: |
|
|
@bobeq
Myślałem o polerce całej płaszczyzny i zostanie tylko ramion w fabrycznej fakturze aluminium. Ale ewentualnie co polecasz ? malowanie na jeden kolor ? może dwa ? Jasniejszy na rancie i wnętrze ciemne ? Na razie nie mam pomysłu na koła, może wrócić do oryginalnego koloru, który mi się w sumie podoba ? Jedyne czego jestem pewny to, że s32 najbardziej mi się podoba, że wszystkich felg produkcji BMW.
@Eric
Koła na prawde super, tylko jak napisałem wcześniej to jeszcze nie mam na nie pomysłu ;-/
EDIT:
przeglądam zdjęcia:
Mojej drugiej połówce podobają się takie, ale chyba za ciemne do lagunowej zieleni...
chrom dziwnie wygląda:
białe:
Nie szukałem za dużo, ale nie znalazłem żadnych super hiper pomysłów ;-/ Skończy się chyba na tym grafitowym kolorze.
EDIT2":
Jak jest osiągnięty taki efekt ? Lekkie wyrównanie powierzchni i klar ? Czy surowe alu ? Albo rzucony klar i przepolerowany tylko klar ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 08:12:14 06-09-2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
The Truth
Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:03:40 06-09-2012 Temat postu: |
|
|
chrom czy polerka rotorów w szprychowych felgach moim zdaniem słabo wygląda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:14:44 06-09-2012 Temat postu: |
|
|
The Truth napisał: | chrom czy polerka rotorów w szprychowych felgach moim zdaniem słabo wygląda |
Chrom odpada, ze względów finansowych przede wszystkim. Ale dodatkowo zgadzam się z Tobą, że chrom źle wygląda na takich felgach. Polerka jakoś mądrze zrobiona, może nie wyglądała by tak strasznie. Jednak nie wiem czy mam czas i cierpliwość raz w tygodniu spuszczać się nad samymi felgami... pielegnacja jest dosyć upierdliwa ;-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:16:12 09-09-2012 Temat postu: |
|
|
@bobeq
A tak z ciekawości, może pamiętasz jak spasowały Ci się te felgi z tyłu? Czy faktycznie wchodzą na styk, czy miałeś jakieś luzy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zibi
KLUBOWICZ
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:30:31 30-09-2012 Temat postu: |
|
|
z tego co pamiętam to @bobeq wypychał nadkola...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:59:34 30-09-2012 Temat postu: |
|
|
To nieciekawie... :-/ to teraz zostaje kwestia czy miał bębny czy tarczy przy tym wypychaniu, bo przy bębna jest 10mm większy rozstaw, czyli na 100% będę musiał wypychać ;-/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:52:48 01-10-2012 Temat postu: |
|
|
Fotoszop twym przyjacielem ;-D Decyzja podjęta jak będą felgi wyglądać:
Rant polerka + śruby chromowane, dekielki zmienie z Alpiny na BMW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 15:12:19 02-10-2012 Temat postu: |
|
|
ewentualnie biały rancik też by ładnie wyglądał i nie trzeba go polerować co jakiś czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:24:58 02-10-2012 Temat postu: |
|
|
@Eric
szukając tapet, znalazłem F30 z malowanym rantem i zacząłem się właśnie zastanawiać
Jedni w weekendy jeźdzą na ryby, kempingi czy grzyby, a u mnie przygotowania do weekendu wyglądają tak:
-wałek rozrządu
-dojdzie uszczelniacz wałka rozrządu
-dźwigienki
-komplet rozrządu(pasek, napinacz, rolki prowadzące)
-na zdjęciu nie ma oleju i płukanki Liqui Moly
-filter oleju
-wzmocnione sprężyny na tył
-przegub gumowo-metalowy wału
-dojdzie łożysko igiełkowe podpory wału
-zimmerring mostu od wału
-zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów (przygotowanie pod shortshifter)
Dodatkowo skoro i tak prawie wszystko od spodu rozbiorę, będę zabezpieczał podłogę barankiem i podkładem reaktywnym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|