Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zibi
KLUBOWICZ
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:47:50 05-10-2012 Temat postu: |
|
|
kazukiorg napisał: | To nieciekawie... :-/ to teraz zostaje kwestia czy miał bębny czy tarczy przy tym wypychaniu, bo przy bębna jest 10mm większy rozstaw, czyli na 100% będę musiał wypychać ;-/ |
@bobeq miał tarcze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:12:52 07-10-2012 Temat postu: |
|
|
@zibi noto zostało mi tylko kupić gumy i zobaczyć je na aucie ;-/
Zgodnie z zapowiedzią podjąłem walkę w garażu. Zrobiłem płukankę silnika, wymieniłem olej wraz filtrem. Wymieniłem wałek rozrządu na nowy wraz nowymi dźwigienkami, bociana się nie pozbyłem to najprawdopodobniej zawór napierdziela. Nie mam zamiaru remontować więcej głowicy, więc tak już zostanie. Nowy zestaw rozrządu wylądował w silniku, czyli pasek, napinacz i dwie rolki prowadzące. Wymieniłem łożysko w podporze wału, cieknący simmerring na moście. Założyłem zestaw naprawczy lewarka zmiany biegów, wreszcie biegi chodzą precyzyjnie Niestety kupiłem nie ten łącznik gumowy wału, u mnie jest starszy z mniejszymi śrubami, więc nowego nie zamontowałem, a stary się rozpadł przy próbie ponownego zamontowania. Co skutkuje, unieruchomieniem auta ;-/
Z plusów to chyba wreszcie znalazłem winowajce telepania kierownicą, wypaczona jest poduszka amortyzatora, po tej "nie bitej" stronie samochodu. W sumie elastyczna musi być definicja "nie bita", bo z prawej przedniej strony mam inny błotnik, z PP strony nie działa czujnik ABS, z PP strony wypaczona jest guma poduszki, z PP wbity do środka jest próg, ten sam próg z przodu jest szpachlowany, również z PP nie miałem plastików zderzaka. No i PP migacz mam przyklejony na superglue do błotnika, bo w reflektorze wyłamane są mocowania... no i jeszcze została tylnia prawa poduszka podnośnika, która została wyrwana razem z częścią progu, zapewne na jakim kraweźniku.... z tego wynika, że auto nie bite... po za prawą przednią stroną
No tradycyjnie skoro jedno zrobiłem, to już znalazłem kolejne rzeczy do roboty . Przegub z tyłu jest to wymiany. I tutaj się zastanawiłem, bo miały zawitać tarcze z tyłu, co za tym idzie nowe półośki. Wniosek: gra nie warta świeczki Do wymiany wspomniana wcześnie poducha amortyzatora. Kopułka rozdzielacza i palec, też dogorywają. Do roboty jest też łożysko alternatora, bo hałasuje. Nie zdążyłem wymienić sprężyn, ale to mogę w każdej chwili machnąć ;-]
To koniec kolejnego odcinka, jak wydać kasę na samochód poniżej standardu Przed zimą chcę ja jeszcze tylko raz rozbierać, potem będę czekał na wiosnę ;-]
PS.
Focie (nie było za bardzo czasu ):
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 17:14:25 07-10-2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zibi
KLUBOWICZ
Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:36:35 07-10-2012 Temat postu: |
|
|
Działaj, powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:34:46 08-10-2012 Temat postu: |
|
|
@Zibi
Działam, działam. Nie mam innego wyjścia
Dzisiaj zamówiłem przegub i poduchę amortyzatora, więc najpóźniej w środę autko będzie jeździć
...taką mam nadzieję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:10:36 11-10-2012 Temat postu: |
|
|
IT'S A LIVE!!!
Wymieniony przegub, zabezpieczona częściowo podłoga. Przygotowania do zimy trwają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:42:26 12-10-2012 Temat postu: |
|
|
Wymieniona poduszka amortyzatora... ale zamiennik, zamiennikiem, a podniósł mi zawieszenie o ~1cm i trzeba wymienić dla spokoju drugi. Efekt wymiany - wreszcie nie uchyla się tak przy skręcie. Liczyłem ok. godziny roboty wyszło trochę więcej, bo ktoś wcześniej tak grzebał i na rozrabiał...
PS.
Brak zdjęć - zrobię przy wymianie drugiej sztuki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 08:43:26 12-10-2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sebwe
VIP
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bmw Klub Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:15:34 12-10-2012 Temat postu: |
|
|
Dobre działania To się chwali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:31:37 15-10-2012 Temat postu: |
|
|
Wymieniona druga poducha. Auto już równo stoi, przestało bić przy hamowaniu. Jedynie czasem walnie drążek kierowniczy ze względu na luz na magli. W środę auto ląduje u blacharza, żeby zrobić próg. W weekend wymienie wreszcie sprężyny. Wtedy zostanie tylko wymienić przegub, bo jednak za bardzo napierdziela ;-/ I na tym zakończę kwestie mechaniczne w tym roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:42:28 22-10-2012 Temat postu: Koniec przygotowań do zimy |
|
|
Przygotowania do zimy mogę uznać za zakończone Odebrałem auto od blacharza, wymieniłem tuleje przedniego wahacz na PU i sprężyny z tyłu.
Zdjęcia mam tylko z wymiany tulei, ale za to dokładne to pozwolę sobie opisać wymianę.
Start:
Rozkręcamy stabilizator, pozwala to delikatniej operować wahaczem. Przed odkręceniem gniazda, trzeba pamiętać zablokować koło. Ja zapomniałem i koło zatrzymało mi się na zderzaku...
Starą tuleje ściągnąłem po polsku, czyli palnikiem. Gumę szlag trafia i gniazdo jest wolne. Na ciepło tuleja wewnętrzna łatwo schodzi z wahacza. Pozbywamy się starej tulei.
Czyścimy gniazdo:
DIY: Zakładanie tulei bez prasy.
Zestaw podstawowy na zdjęciu + dwa lewarki (oryginalny + pies) + krzesełko
Osadzamy autko na krzesełku i od dołu podpieramy psem. Tuleje wciskamy, bez tej małej wewnętrznej. Smarem smarujemy tylko miejsca styku metalu z PU.
Podnosimy pieska: i :
Resztę dobijamy młotkiem:
Tuleje złożyłem przed zakładaniem na wahacz. Trzpień wahacza przeczyściłem papierem ściernym, posmarowałem i bez problemu wchodzi tuleja na miejsce. Ja musiałem zfaskować otwór na około 2-3 mm od strony trzpienia, bo tuleja była za długa i nie mogłem zamontować gniazda wahacza.
Meta:
I dokręcenie łącznika stabilizatora
Wiem, że raczej powinienem iść w glebę, ale sprężyny są utwardzane i są wystarczająco twarde do w miarę sportowej jazdy, Aauto się już prowadzi na 5+. 6 dostanie jak zregeneruje maglownicę ;-] A do tego jeszcze tył jest wreszcie wyżej i już nie wygląda jakby zaraz miała wystartować i polecieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:55:42 22-10-2012 Temat postu: |
|
|
praca,praca i praca u Ciebie ale chociaż się nie nudzisz. Mnie też to czeka tylko że u mnie wahacze potrzebują wsszystkie części nowe i też muszę sobie jakoś bez prasy poradzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 08:48:21 23-10-2012 Temat postu: |
|
|
No dokładnie nie nudzę się a zwrot "praca, praca" idealnie pasuję, bo jak znajduję coś do zrobienia to słyszę głos peona z warcrafta "work, work!" I potem ląduję w garażu na weekend Odnośnie wymiany osprzętu na wahaczu na pewno mogę z ręką na sercu polecić PU jeśli chodzi o prowadzenie, poprawia precyzję i szybkość reakcji Niestety mi to za bardzo nie pomaga, bo mam (według mnie) za duże przechyły na zakrętach, no ale cóż można było zamontować jakiś "-". Ale wreszcie jest dobrze z resztą 160-170 i można puścić kierownicę ;] Kolejny krok to będzie PU w stabilizatorach, żeby zmniejszyć te przechyły, ale to dopiero po zimie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:47:21 23-10-2012 Temat postu: |
|
|
Bardzo ładnie pracujesz nad wozem podoba mi się to podejście. Byle tak dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:59:32 23-10-2012 Temat postu: |
|
|
@Spinacz
Dzięki
Przy okazji na zdjęciu jest już nowy próg w przyszłym miesiącu, możliwe, że zrobione będą drzwi, ale to zależy od kasy :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Snajper
KLUBOWICZ
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opatówek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:07:44 25-10-2012 Temat postu: |
|
|
Sposób wciskania tulei Mega Kozak Najważniejszy efekt nie ważne jak:D Heh łezka się w oku kręci bo też miałem kiedyś M40 Power Wróć M43B18 ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:43:32 25-10-2012 Temat postu: |
|
|
@Snajper
Najważniejsze, że użyłem narzędzi marki BMW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|