Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:24:51 26-05-2014 Temat postu: |
|
|
Jeśli kiedyś zastanawialiście się jak wylicza się stopień sprężania/pojemność silnika to powiem, tak dopóki samemu nie zaczyna się tego liczyć człowiek nie jest świadomy jak bardzo mała zmiana w sposób znaczący wpływa na silnik Wziąłem się profesjonalnie do tematu strokera i postanowiłem wszystko wyliczyć...
M50B25NV
Wysokość bloku: 210mm
Wykorbienie wału: 75mm (37,5mm połowa)
Długość kordy: 135mm
Tłok wysokość od sworznia: 38.2mm
Tłok średnica: 84mm
Pojemność komory spalania 32cm^3
Komplet
Wysokość 210.7 mm
Położenie tłoka w GMP względem blok +0,
Taki wynik wynika z tego, że tłok jest wklęsły i trzeba pod uwagę wziąć jego pojemność: ~4.8cc
Pojemność x 6 cylindrów = 2498cc
M52B28
Wysokość bloku: 210mm
Wykorbienie wału: 84mm (42mm połowa)
Długość kordy: 135mm
Tłok wysokość od sworznia: 31.82mm
Tłok średnica: 84mm
Pojemność komory spalania 32cm^3
Komplet
Wysokość 208.82 mm
Położenie tłoka w GMP względem blok -1,2mm
W odróżnieniu od tłoków w 2.5, 2.8 tłok jest płaski z nacięciami tylko na zawory
Pojemność x 6 cylindrów = 2793cc
Teraz te wszystkie dane można wrzucić do kalkulatora stopnia sprężania:
M50B25
[link widoczny dla zalogowanych]
M52B28
[link widoczny dla zalogowanych]
Morał z tej bajki jest taki, można bez obaw przełożyć dół od 2.8 do bloku 2.5 i masz M50B28, albo M52B28NV na żeliwnym bloku Pobawcie się parametrami to się zdziwicie, jak dużo CR silnik może stracić na uszczelka głowicy grubszej zaledwie o 0.5mm grubszej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 10:45:18 26-05-2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:27:28 26-05-2014 Temat postu: |
|
|
Prosze. Ladne wyliczenia . Juz widze pomysl w twojej glowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:59:52 27-05-2014 Temat postu: |
|
|
Z reguły wszystko co kombinuje sprawdzam 10 razy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:16:38 27-05-2014 Temat postu: |
|
|
Czyli pójdę przetartą ścieżką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:14:06 09-06-2014 Temat postu: |
|
|
W aucie dużo się nie dzieje w tym momencie, ale, żeby coś się kręciło to wrzucam tutek jak wymienić pasy bezpieczeństwa z tyłu w qp. Zaczynamy robotę od ściągnięcia kanapy. Kanapę z po prostu podnosi się do góry. Pod kanapą znajdujemy śruby 16mm mocujące pasy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Odkręcamy je. mocowanie środkowego pasu ma mały klin, więc trudno jest to potem źle złożyć
[link widoczny dla zalogowanych]
Składamy oparcie. Zsuwamy listwę, aby spokojnie wyciągnąć mechanizm. Powiem szczerze, że nie wiem czy to jest konieczne, ale skoro u mnie da się przesunąć te listwy, żeby nie zawadzały to je po prostu ściągam.
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz wyciągamy zaślepkę śruby z oparcia i odkręcamy kolejną śrubę 16mm.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W tym momencie możemy wyciągnąć spokojnie mechanizm do góry.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Osadzanie nowego mechanizmu jest proste wystarczy wsunąć, ale pod odpowiednim kątem, żeby dobrze osadzić mechanizm. Reszta to przykręcanie śrub. Wreszcie jak mam pasy mogę wozić pasażerów, bo do tej pory miałem auto zarejestrowane na 5 osób, gdzie wygodnie siedziałyby 4, ale działały tylko 2 przednie pasy, a i tak jeździłem sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:25:11 10-06-2014 Temat postu: |
|
|
Przygotowania do operacji trwają... Szkoda tylko, że nie można kupić wiaderka czasu...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:04:08 24-06-2014 Temat postu: |
|
|
Teraz trochę się dzieje... Autko nie zachowywało się tak jak powinno, więc mając większość gratów postanowiłem ściągnąć czapkę. Z założenia liczyłem tylko na konieczność wymiany uszczelki. Tym razem nie ma pełnej fotorelacji z poradnikiem, bo ilość śrubeczek do odkręcenia jest tak duża, że strona ze zdjęciami by się tydzień ładowała.
Ściągnięcie samego dolotu jednak nie jest takie proste jak sobie założyłem Przy R4 jest znacznie więcej miejsca, niż przy R6
Ale jakoś poszło/. Uszczelka nie wyglądała na uszkodzoną, więc wziąłem się za czyszczenie głowicy...
No i znalazłem... Jeśli nie znajdę głowicy w dobrej cenie w dobrym stanie to tak głowica leci na regenerację i spawania. Przy okazji będę robił wszystko co się da.
-wymiana filtra paliwa
-regeneracja alternatora
-wymiana uszczelek/przewodów dolotu
-doszczelnienie silnika
-czyszczenie krokowca
-wymiana termostatu
Opcjonalnie:
-porting głowicy
-polerka przepustnicy
Zrezygnowałem z wymiany wałka wydechowego na ssący, ze względu na konieczność ustawienia rozrządu na kątomierze. Będę starał się dawać info z kolejnych prac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:12:26 24-06-2014 Temat postu: |
|
|
nie mało roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:46:13 24-06-2014 Temat postu: |
|
|
Może warto głowice pospawac. Teraz są ludzie którzy robią to porządnie. Obrobisz głowice i resztę to będziesz wiedział co masz. Od razu odczujesz różnice oczywiście na plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 09:35:46 25-06-2014 Temat postu: |
|
|
@Eric
No niestety roboty nie mało... ale może się wyrobię w tym miesiącu (lipcu) bo już jestem bez lipcowej wypłaty, to nie będzie w tym miesiącu remontów, to i czasu trochę znajdę
@Gruby
Głowica leci na spawanie Decyzja była w sumie podjęta już w niedziele, ale czekałem na info o innej głowicy. Razem ze spawaniem leci pełna regeneracja głowicy, czyli będzie spokój na jakiś czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:00:59 14-07-2014 Temat postu: |
|
|
W związku z dalszym oczekiwaniem na głowicę trzeba było coś podziałać... od tego działania popsułem alternator... xD Na przyszłość uważajcie przy alternatorach Valeo. W Boschu jak rozkręcisz obie połówki jedna połówka zostanie ze stojanem i elektryką, a druga z wirnikiem... W Valeo ktoś wpadł na pomysł przykręcenia stojanu do połówki z wirnikiem podczas montażu... i morał z tej bajki taki, że trzeba całą elektrykę rozlutować, żeby rozłożyć alternator... Godzinę po tym jak rozwaliłem alternator zadzwonił do mnie bart, żebym się nie męczył z tym alternatorem, bo on ma do wyboru do koloru... uznawszy to za znak pojechałem w odwiedziny na które umawialiśmy się od ponad pół roku Zwłaszcza, że w moim alternatorze do wymiany były i tak już łożyska + szczotki. Standardowo jadąc do Zduńskiej po jedną rzecz przywiozłem m. in.:
-zderzakiem M na przód z chropowatymi listwami i ori kratką (nie tą siatką tuningową )
-chropowatymi listwami na tył
-mocowaniami do zasuwy
-ori radiem bmw (niby tylko kaseciak, ale ja i tak nigdy nie słucham muzyki w aucie, bo się po prostu nie da, więc ori radio będzie ładnie się komponowało z resztą pomarańcza )
-ori tylnimi lampami do qp z pomarańczowym kierunkiem
-wspomnianym alternatorem boscha
oraz kilkoma klamotami nie dla siebie Na zlot pewnie nie zdążę zderzaka zarzucić na auto, ale do końca roku po prostu muszę, bo mnie będzie szarpać "Nowy" alternator oczywiście muszę potraktować po swojemu czyli szczotka drucianka i czyszczenie, aby się błyszczało Plastiki i lampy także do mycia, z tym, że lampy tylko z zewnątrz, żeby znowu nie bawić się z suszeniem Ogólnie się mimo, że nic się nie dzieje z autem to się coś dzieje w temacie Już nie mogę się doczekać, bo będzie mniej więcej tak xD
Tylko główną zaletą mojego autka będzie to, że będzie moje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:39:16 14-07-2014 Temat postu: |
|
|
będzie kolejny MPower w Polsce hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:00:41 14-07-2014 Temat postu: |
|
|
Nie Będzie stylizowany zewnętrznie na MPower Po za tym do pełnej M mi jeszcze brakuje tylniego zderzaka i listew bocznych. Ale tak szczerze, że to po prostu chciałem dodać tej cholerze trochę pazura, a żadne inne stylizacje ASC, Hartge, Alpina nie są tak ładne jak 'zwykły' MPower
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:42:51 16-07-2014 Temat postu: |
|
|
W ramach relaksu postanowiłem wyczyścić lampy Trochę pasty polerskiej, dwie szmatki i odrobina cierpliwości
Teraz zostało jeszcze ogarnąć przednie migacze i można przekładać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 06:38:24 17-07-2014 Temat postu: |
|
|
Jak nowe
działaj Panie działaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|