Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:43:52 05-01-2014 Temat postu: |
|
|
A dzieki. Twoja niebieska też robi wrażenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:08:59 05-01-2014 Temat postu: |
|
|
Bo nie obejrzałeś jej dokładnie Najchętniej bym zrobił z tych dwóch aut jedno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:37:35 05-01-2014 Temat postu: |
|
|
O a tak na serio co bedziesz robił z niebieska? Ja nie chce ci doradzać sam musisz coś postanowić . Będziesz ją trzymał czy pójdzie do żyda ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:58:12 05-01-2014 Temat postu: |
|
|
Nie chętnie pozbywam się aut. Jeśli będzie taka konieczność to sprowadzę sobie budę coupe w jak najmniejszym litrażu. I będę przekładkę robił do nowej budy. A do tego czasu będę robił silnik i to co będę mógł z auta wyjąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:15:53 05-01-2014 Temat postu: |
|
|
To się chwali ambitne plany trzymam kciuki. Wszystko fajnie ale skąd kase na to wszystko brać ... a to nasze hobby pochłania sporo pieniędzy. Trzeba coś robić żeby nie zwariowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:42:31 06-01-2014 Temat postu: |
|
|
Z jednej strony gdybyśmy mieli kasę to byśmy podziałali z tymi naszymi skarbonkami, ale z drugiej pewnie jeździlibyśmy czymś nowszym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:02:53 06-01-2014 Temat postu: |
|
|
Pewnie tak ale dla mnie e36 to auto które na charrrakter i duszę i nawet dziś ludzie na ulicy spoglądają jak widzą fajny egzemplarz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:34:36 06-01-2014 Temat postu: |
|
|
Niestety ja jeśli miałbym wybrać dowolne auto ze stajni BMW to albo e39 M5, albo e24 M6 CSi. Ewentualnie e31 850i xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:16:44 29-01-2014 Temat postu: |
|
|
Po przyjściu do garażu zobaczylem kałuże pod chlodnica. Trzeba było coś z tym zrobić więc:
W moim aucie zbiorniczek ciekł w niewidocznym z
zewnątrz miejscu i przez noc potrafiło spłynąć pół
zbiorniczka ...
Myślę że ogólnych zasad BHP nie muszę przypominać
bo są one każdemu znane
Do dzieła :
Na początek odkręcamy węże od chłodnicy i czekamy
aż cały płyn zleci do pojemnika.
Gdy wszystko spłynie (trochę to potrwa), odczepiamy
zaczepy które trzymają nam chłodnicę od góry. Po tych
czynnościach możemy swobodnie wyjąć chłodnice.
U mnie na spodzie i dnie zbiorniczka było mokro....
Przechodzimy do odkręcenia tych dwóch śrubek na klucz
Imbus 5...
Naszym oczom ukaże się boczny dolot płynu do
zbiorniczka / kanałek.
Teraz bierzemy śrubo-wkręt i podważamy ostrożnie
(zbiorniczek jest z tego plastiku podpisanego
ABS to jest odporny na działanie siły)
Gdy już cały zbiorniczek "wyskoczy" Możemy go wyjąć i
przystąpić do oględzin.
Zbiorniczek trzyma się głównie na dolnej części i na
okrągłej u góry.
Teraz możemy sprawdzic dokładnie
zbiorniczek czy gdzieś nie ma dziurki bądź pęknięcia.
Przy takiej operacji najlepiej jest zaopatrzyć się w
nowe uszczelki gumowe na dolną i górną część.
W moim przypadku uszkodzeniu uległa ta mała górna
uszczeleczka. I z góry płyn leciał na dół.
Teraz zakładamy nowe uszczelki (ja dodatkowo dałem
pomiędzy uszczelkę a kanalik blokujący ją trochę
sylikonu wysoko temperaturowego
tak dla bezpieczeństwa i na przyszłość
Gdy założymy uszczelki przykładamy na otworki ten
zbiorniczek i z odpowiednią siłą (wyczucie) wciskamy
zbiorniczek na swoje miejsce, gdy będzie wchodził
ciężko to sprawdź uszczelki może któraś się
zagięła i możesz ją uszkodzić !!
Gdy zbiorniczek jest już na miejscu to skręcamy
wszystko tak jak było na początku.
Tak dla przypomnienia :
1.PAMIĘTAJ ŻE PO TEJ OPERACJI KONIECZNE JEST
PORZĄDNE ODPOWIETRZENIE UKŁADU CHŁODZENIA!!!!
2.GDY UŻYWASZ SILIKONU DLA DODATKOWEGO
ZABEZPIECZENIA POZWÓL MU SPOKOJNIE WYSCHNĄĆ
W POKOJOWEJ TEMPERATURZE +15 St C
3.GDY BĘDZIESZ WLEWAĆ Z POWROTEM TEN SAM
PŁYN CHŁODZĄCY TO PAMIĘTAJ O DOKŁADNYM
PRZEFILTROWANIU GO BO NIE MOŻESZ SOBIE
POZWOLIĆ NA ŚMIECI W TYM UKŁADZIE!!
4.W PRZYPADKU PĘKNIĘTEGO ZBIORNICZKA MOŻNA
DAĆ GO DO PUNKTU SPAWANIA PLASTIKÓW LECZ LEPIEJ NIE RYZYKOWAĆ I KUPIĆ NOWY ZBIORNICZEK.!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gruby dnia 21:30:41 29-01-2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:57:00 29-01-2014 Temat postu: |
|
|
A myślałem, że zbiorniczek jest zespolony z chłodnicą Szkoda, że fotek nie ma, ale sam opis jest już dobry Jakby co podpisz numerki z rysunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
To będzie dobry materiał na poradnik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 22:00:35 29-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:13:26 29-01-2014 Temat postu: |
|
|
Wymieniłem dwa o-ringi nr 3 D:77.0 mm i nr 4: D14.5mm .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gruby dnia 22:15:42 29-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:42:26 29-01-2014 Temat postu: |
|
|
pracowity dzionek miałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:51:17 29-01-2014 Temat postu: |
|
|
Był pracowity był . Różne opinie słyszałem jednym wymiana uszczelniaczy pomagała a innym nie. Zobaczymy. Jak by lecialo to kupię nowa chlodnice i po sprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:41:54 30-01-2014 Temat postu: |
|
|
W sumie nie wystarczyło by założyć klamrę na przewodzie od dołu i odkręcić korek spustowy ? Woda powinna zejść tylko z chłodnicy i przewodów przed termostatem. Zawsze mnie do odpowietrzania Pytam, bo u mnie korek spustowy cieknie i nie chce mi się spuszczać całego płynu, a potem bawić w odpowietrzanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
gruby
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:19:19 30-01-2014 Temat postu: |
|
|
Może i by wystarczyło . Ja miałem podejrzenie, że chlodnica gdzieś cieknie. Domyslalem się gdzie więc wolałem wyciągnąć całą . Jak wiesz przyczyną były o ringi więc musiałem zdemontować zbiorniczek i zobaczyć co i jak.
Pod korek spustowy jest taki o ring D=19,3X2,4
Polecam wziazc jednak korek ze sobą i dobrac np na Wrocławskiej koło Urzędu Skarbowego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|