Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Bmw e46 2.3-2.8 Benzyna a 2masa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pakitko
KLUBOWICZ



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 08:57:01 07-10-2014    Temat postu: Bmw e46 2.3-2.8 Benzyna a 2masa

Witam kuzyn kiedyś usłyszał od kogoś że w bmw e46 Pb były montowane 2masowe koło zamachowe i mi zawraca non stop głowę, ja mu odpowiadam że bardziej w Silnikach diesel jest montowane 2masowe koło, ale mogę się mylić. Niech ktoś rozwieje moje wątpliwości, jak montowali to da się sprawdzić tą 2Mase zanim się rozleci i będzie dzwonić metalicznym odgłosem w okolicach silnika a skrzyni biegów.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pakitko dnia 08:58:04 07-10-2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:05:33 07-10-2014    Temat postu:

dwumas jest już w moim m50b25nv z 92'' Wink Więc w 2.8 też jest Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakitko
KLUBOWICZ



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:35:32 07-10-2014    Temat postu:

Not o pięknie :[ a słyszałeś żeby w pb komuś padło to koło 2 masowe ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 11:21:02 07-10-2014    Temat postu:

Zależy od stylu jazdy, ale skoro w dieslach jest mocniejsze i można łatwo jest wykończyć to benzyna tym bardziej. Jak już Ci padnie to jest kilka opcji... nowy dwumas, gotowa konwersja dwumas na jednomas Valeo (zamach,docisk,sprzęgło), custom jednomas. Custom polega na roztoczeniu jednomasu z m50b20 do 240mm tarczy docisk od m57d30 mała przeróbka łapy wysprzęglika ew. tulejka pod łożysko oporowe, bo zespół sprzęgła jest niższy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakitko
KLUBOWICZ



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:01:00 07-10-2014    Temat postu:

jak już padnie to będę robił na 1 mas.A słyszałeś żeby się psuly 2 masy w bmw pb

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:03:39 07-10-2014    Temat postu:

Pisał ci kolega ze zależy od stylu jazdy. . . Im więcej dawania w rurę tym bliżej zgonu koła . . . w pb też koła siadają to też część która ulega zużyciu . Wiadomo jak i kto jeździł tym autem zanim Ty je kupiles . . .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
losiek162




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:14:56 22-10-2014    Temat postu:

a odgrzeje kotlecika oczywiście dwumasa to czesc zuzywajaca sie ale wiem z doswiadczenia z r6 bmw naprawde zajechać ja to nielada problem (mimo ze r6 bmw ma z założenia zapodobywac na osiagi diesla) osobiście raz zmieniałem 2mase ale moim zdaniem była jeszcze całkiem całkiem ale jesli ktos ma zbędnego tysiaczka to prosze bardzo. roztaczanie jednomasa jest to jakis patent tylko ze wtedy podchodzi na myśl jedno pytanie po co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakitko
KLUBOWICZ



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:16:08 22-10-2014    Temat postu:

losiek162 napisał:
a odgrzeje kotlecika oczywiście dwumasa to czesc zuzywajaca sie ale wiem z doswiadczenia z r6 bmw naprawde zajechać ja to nielada problem (mimo ze r6 bmw ma z założenia zapodobywac na osiagi diesla) osobiście raz zmieniałem 2mase ale moim zdaniem była jeszcze całkiem całkiem ale jesli ktos ma zbędnego tysiaczka to prosze bardzo. roztaczanie jednomasa jest to jakis patent tylko ze wtedy podchodzi na myśl jedno pytanie po co?


Patent to jest na pewno i moim zdaniem polepszy osiągi na 1 masie, przerabiałem temat może nie z 2masy ale z garnkowego koła w oplu Vectra b x20xev na płaskie i po złożeniu wszystkiego fajniej się wkręca na obroty jest żwawsze auto


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawel697
KLUBOWICZ



Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorzuchy/kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 09:39:42 23-10-2014    Temat postu:

ja u siebie w 2.8 robiłem na jedno mas i jestem bardzo zadowolony nie to auto lepiej się wkręca czuć ze silnik jest bardziej agresywny:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
losiek162




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:40:52 30-10-2014    Temat postu:

oczywiście auto bardziej agresywne poniewaz nie ma takiego tłumienia (tłumiki drgan na tarczy nie tłumia rewelacyjnie) ale na pewno nie mowimy tutaj o kosmicznych róznicach podobnie sprawa sie ma z odłączeniem wstepnego podgrzewania przepustnicy teoretycznie dodaje mocy ale w swojej obecnej gdy kupiłem było takie cos zastosowane ale podłaczyłem ponownie i spadku mocy nie czuje wiec skoro BMW zastosowało dwumase to niebył to zabieg bez celu tylko płynniejsza zmiana biegów i zmniejszenie drgan przenoszonych na skrzynie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakitko
KLUBOWICZ



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:09:49 30-10-2014    Temat postu:

losiek162 napisał:
oczywiście auto bardziej agresywne poniewaz nie ma takiego tłumienia (tłumiki drgan na tarczy nie tłumia rewelacyjnie) ale na pewno nie mowimy tutaj o kosmicznych róznicach podobnie sprawa sie ma z odłączeniem wstepnego podgrzewania przepustnicy teoretycznie dodaje mocy ale w swojej obecnej gdy kupiłem było takie cos zastosowane ale podłaczyłem ponownie i spadku mocy nie czuje wiec skoro BMW zastosowało dwumase to niebył to zabieg bez celu tylko płynniejsza zmiana biegów i zmniejszenie drgan przenoszonych na skrzynie


Stosowałem taki zabieg w opel vectra b 20xev 16v z ciężkiego garnkowego koła na płaskie różnicy nie widzę w zmianie biegów a silnik lepiej się wchodzi na obroty różnica jest kolosalna i odczuwalna wiec jak zrobisz to z 2 masy jeszcze cięższego koła to naprawdę będzie różnica kolosalna. poco się zbiera wagę z płaskich kół jeszcze aby polepszyć osiągi Smile. Tak samo w honda crx przerabialem temat i z oryginalnego płaskiego koła była zbierana waga a różnica kolosalna


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
losiek162




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 13:35:07 02-11-2014    Temat postu:

hmmm skoro bmw zastosowało taki zabieg to nie jest zabiegiem bezcelowym a skoro zrobili to zle w jakim celu stosuja to dalej? sugerujesz ze inzynierowie zastosowali DM tylko po to aby obnizyc osiagi auta? troche nieprawdopodobne:D a co do 20xev moj znajomy ma i to wersja irmscher i tez aby poprawic osiagi zastosował płaskie koło i co sie okazało auto moze ciut lepiej przyspieszało ale skrzynia typu f18 po 2 miesiacach wyladowała na złomie takze tyle mu przyszło z tej ogromnej różnicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pakitko
KLUBOWICZ



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:12:02 02-11-2014    Temat postu:

losiek162 napisał:
hmmm skoro bmw zastosowało taki zabieg to nie jest zabiegiem bezcelowym a skoro zrobili to zle w jakim celu stosuja to dalej? sugerujesz ze inzynierowie zastosowali DM tylko po to aby obnizyc osiagi auta? troche nieprawdopodobne:D a co do 20xev moj znajomy ma i to wersja irmscher i tez aby poprawic osiagi zastosował płaskie koło i co sie okazało auto moze ciut lepiej przyspieszało ale skrzynia typu f18 po 2 miesiacach wyladowała na złomie takze tyle mu przyszło z tej ogromnej różnicy


Skrzynie biegów f18 po 200 tys km przejechanych siadaja satelity peka i rozdupca cała skrzynie wymieniasz na f23 na linki i spokój na zawsze, chyba ze taniej od Daewoo nubmira lanos 1.6 f18 ale tam nie ma tego problemu z satelita. Płaskie koło i ssący od omegi z krótkim dolotem i wywalenie egr pompy wtórnego powietrza + wydech 421 czy jakos tak szło + walki od astry opc 2.0 i masz 150 km a sam wszystko zrobisz wiem bo przerabialem ten temat ze skrzynia f18 jechalem i strzelilo okazalo sie ze sie rozpolowila satelita

A co do Bmw wydaje mi się że kiedyś nie stosowali 2mas i było dobrze ale nie mogli na tej części zarabiać więc teraz zakładają żeby ludzie kasę w błoto wyrzucali.Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pakitko dnia 20:16:20 02-11-2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:40:35 03-11-2014    Temat postu:

W oplach skrzynie biegów wyliczane są z dokładnością 5% maksymalnego momentu auta w jakim jest montowana, więc przy modyfikacjach opli z reguły padają przeguby i skrzynie. W bmw akurat skrzynie są mocniejsze, bo 'fabryka' wie jak są traktowane te auta. Akurat w 2.8 są najmocniejsze skrzynie (nie licząc M). Co do modyfikacji po pierwsze jeśli przerobi się dwumas na jednomas to nie będzie w ogóle tłumików drgań skrętnych, bo tarcza nie jest w nie wyposażona, a nie ma tarcz 240mm z tłumikiem. A przy 2mas>1mas po prostu szybko wykończysz łącznik wału. Ciężkie (seryjne) koło zamachowe ma na celu również zmniejszenie drgań zwiększając żywotność silnika (panewki). 2mas był już stosowany w m50b25nv czyli od 89r. Takie elementy montowane są po prostu dla poprawienia komfortu jazdy i zmniejszenia czasu i gwałtowności zasprzęglania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gruby




Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 358
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:38:44 03-11-2014    Temat postu:

Zgadza sie. Bmw nie zastosowalo by czegos co nie bylo by potrzebne. Niekiedy te magiczne tjuningi 😊 są do bani. Kupujesz później taka lalkę i przy pierwszej naprawie stwierdzamy NASI TU BYLI .....😊

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin