Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zbiersk/Grabów nad Prosną Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:45:19 13-03-2011 Temat postu: Diesel vs LPG , co o tym myślisz ? |
|
|
Witam ,od jakiegoś czasu chodzi mi takie pytanie po głowie czy w dzisiejszych realiach opłaca się kupować ''oszczędnego'' diesel-a jeżeli za mniejsze pieniądze można kupić auto z instalacja LPG ,daje linki do stron na których coś znalazłem
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Z tego co tu czytam do bardziej opłaca się eksploatacja auta z LPG niż powszechnie uznanego diesel-a .Wiem ze chodzi wiele mitów ze auto z LPG ma mniejszą moc ,czy wypalą się gniazda zaworowe ,ewentualnie zaciera się pompa paliwa zaś w diesel-ach padają także pompy paliwa (koszy naprawy są naprawdę wysokie z tego co słyszałem),czy wtryskiwacze .
Podobno ubezpieczenie diesel-a jest wyższe niż benzynowego z LPG.
Reasumując ,temat jest bardzo ciekawy i rozległy ,jednakże oczekuje na wasze propozycje co o tym myślicie ?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Leszek dnia 21:18:32 14-03-2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
zork
Dołączył: 03 Lip 2008
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz/Wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 23:14:32 13-03-2011 Temat postu: |
|
|
zależy od budżetu. + jeśli możesz odliczać vat i dochodowy od paliwa to diesel; ja jestem za lpg - koszty eksploatacji są niższe (sprzęgło!, rozrząd, wtryskiwacze, pozostały osprzęt - zwłaszcza w nowszych samochodach).
Owszem, dynamika inna - ale porównujmy turbo diesle z turbo benzynami i SDI ze zwykłymi benzyniakami :>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dolcze
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 21:34:35 31-03-2011 Temat postu: |
|
|
Kupując diesel-a zawsze jest ta niepewność jak auto było traktowane przez poprzedniego właściciela. Jeśli nawali turbina czy wtryskiwacze koszty idą w tysiące. Ja ma u siebie instalacje lpg w zeszłym roku wymieniałem dźwigienki zaworowe po rozebraniu silnika nie było śladów po gazie a instalacja ma juz kolo 5 lat II generacja. Jeśli chodzi o dzisiejsze ceny paliw to chyba nic nie trzeba dodawać.. ja również jestem za LPG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Devil0259
KLUBOWICZ
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:41:15 31-03-2011 Temat postu: |
|
|
Patrząc na rosnące ceny ropy oraz gazu, pod względem oszczędności sam mam dylemat, w pracy jezdzę na diesel'u i nie jestem ze tak powiem BARDZO zadowolony, moje porównanie to:
Diesel:
+Niskie spalanie
-Cena
+- Moc? w porownaniu z LPG to jestem na równi
Gaz:
+Cena
-Moc
+Wieksze spalanie o pare litrów więcej niz na benzynie
-Zawsze trzeba posiadać benzynę w baku
Podsumowujac moim okiem tak czy siak wybieram zawsze LPG gdyz w momencie gdy zabraknie mi gazu mogę przełączyć na benzyne i dojechac do stacji A Diesel to dla mnie silniki bardziej na trasę Tyle co mogę zaoferować z mojej strony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dolcze
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 22:04:33 31-03-2011 Temat postu: |
|
|
Dokładnie zawsze istnieje awaryjne zasilanie:D Co do spadku mocy na LPG to przy starych instalacjach jest ale przy nowych ten czynnik został wyeliminowany. Moim drugie auto ma zasilanie dieslem i moim zdaniem to świetne auto do miasta w korki itd..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Devil0259
KLUBOWICZ
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:30:55 31-03-2011 Temat postu: |
|
|
Znaczy wiesz, ja mam LPG w sekwencji i widzę roznice w mocy miedzy benzyna a mialem cinquecento i nie mialem sekwencji , jest wieksze spalanie o wiele wiecej tak ze wiesz ;]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bizon
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:18:02 01-04-2011 Temat postu: |
|
|
Ło jezu tyle czasu nie przeglądałem forum, a tu takie cuda
Wtryskiwacze? Rozrząd? Sprzęgło? Inny osprzęt?!
Sorry nie znam żadnego właściciela diesla, który musiał to wymieniać.
Ja sprzęgło załatwiłem bo moment obrotowy jest o 80nm większy niż seryjnie co przy takich małych silnikach daję sporą różnicę.
Ale reszta? To jakieś historię powtarzane po to, żeby udowodnić jaki diesel jest słaby.
A w nowszych autach? Moja mama ma auto z 2008 roku i na razie wymieniła w nim tylko filtr cząsteczek stałych, a to z powodu złego użytkowania.
Poza tym też pierwszy raz slyszę, że diesel jest dobry do miasta, przecież diesel rozgrzewa się dużo dłużej niż benzyna, po mieście będzie jeździł niedogrzany, a mały zakres obrotów zmusza do częstej zmiany biegów.
Poza tym policzmy BMW 740i silnik R6 spalanie na benzynie 10L, BMW 740d silnik R6 spalanie 7L.
Montujemy do tego gaz, 6 cylindrów na dobrej instalacji powiedzmy 3000zł.
Że instalacja była dobra spalanie wzrasta o 2L.
I teraz: 12*2.59= 31,08
W dieslu 7*5.40 = 37,80
różnica wynosi 6.72 na 100km.
Teraz 3000/6,72 x 100 = 44642km
LPG jest oszczędniejsze to fakt, ale czy się zwróci?
Owszem można założyć tańszą instalację, ale wtedy spalanie wzrośnie bardziej.
Jeżeli kupisz auto z już zrobioną instalację to luz, opłacalna transakcja, ale sam bym nie zakładał.
Cena gazu to Shell, a cena paliwa to cena V-Power Diesla.
Dane techniczne ze strony dealera BMW.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bizon dnia 16:18:31 01-04-2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
DaBlaz
Dołączył: 25 Sie 2008
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: KALISZ Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:58:25 01-04-2011 Temat postu: |
|
|
Sorry jak to jest ze strony dealera BMW to powiedz mu że go zwalniam i wysyłam na koło podbiegunowe jak w 740i oraz 740d jest R6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DREAMowiec
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL
|
Wysłany: 19:35:03 01-04-2011 Temat postu: |
|
|
Ciekawa teoria bizon (pomijam kwestie rzedowego silnika).
Twierdzisz ze nie wymieniasz takich podzespolow jak rozrzad, sprzeglo itd. Chcialbym zobaczyc auto, ktore wytrzyma u Ciebie 2lata i przebieg 100tys.km.
Podam przyklad cen czesci do diesla i benzyny. Kolega wymienial w swojej 320d sprzeglo z dwumasa koszt jaki poniosl to 670funtow za czesci. Ja chcialem zakupic do mojej 540i ten sam zestaw, cene jaka mi podano w sklepie to 560funtow.
PS
Osobiscie jestem zwolennikiem diesla (oczywiscie do jazdy na codzien)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bizon
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:41:30 01-04-2011 Temat postu: |
|
|
W nowych BMW serii 7 w silnikach o pojemności 4 litrów jest rzędowa szóstka.
Nowe 7 to seria F01.
Proponuje zwolnić pana Norberta Reithofera, myślę, że prezes zarzadu będzie dobrą osobą.
No, nie jeżdżę codziennie 133km, żeby po 2 latach mieć przebieg 100 tys km.
Poza tym rozrząd wymienia się co okreslona ilość kilometrów, w benzynach proponuje się co 90 tys, w dieslach co 60 tys.
A co do sprzęgła, moje auto przejechało 180 tys bez wymiany i dopiero ja je załatwiłem, mojej mamy ma 120 tys i też nikt jeszcze nie wymieniał sprzęgła i raczej na to się nie zanosi.
To samo z wtryskiwaczami.
Ja za sprzęgło zapłaciłem 450zł - Sachs bez dwumasu.
Jeszcze dodam link do silników:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
no i jeszcze z ang strony jakby ktoś nie wierzył wiki i stronie dealera
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bizon dnia 08:56:28 02-04-2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Snajper
KLUBOWICZ
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opatówek Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:56:38 01-04-2011 Temat postu: |
|
|
Diesel - od 1500 do 3000 RPM a benzyna/gaz od 3000 RPM życie dopiero się zaczyna. Co do kosztów jeden h.. . Czyli pozostaje powiedzieć słynną kwestię "jak kto lubi".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
DREAMowiec
Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Hatfield UK / Skalmierzyce PL
|
Wysłany: 15:49:52 02-04-2011 Temat postu: |
|
|
ok. bizon, hyle czolo, bo ja ciagle zyje z mysla o starej gamie silnikow i mialem na uwadze starsze modele 7. Jednak co do wymian podzespolow silnika, ktore trzeba co jakis czas wymieniac, nadal bede trzymal swoja strone. Mamy na swiecie tyle rodzai silnikow ze trudno jest powiedziec ze diesel ma wymiane co 60tys a benzyna co 90tys. W moim silniku diesla zaleca sie wymiane co 75tys, wiec nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bizon
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pleszew Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:32:29 02-04-2011 Temat postu: |
|
|
No jasne, ja wiem, że wszystko powinno się traktować indywidualnie, ale takie są ogólne zalecenia, jeżeli nie wiem... zgubiło się instrukcję, albo nie umie znaleźć w necie. Poza tym common raile i turbo diesle pewnie też mają inny czas wymiany rozrządu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ANDRU TDS
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miejscowy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:26:45 04-10-2011 Temat postu: |
|
|
Robicie bardzo ciekawe porownania
Porownujecie nowe gamy silnikow oraz nowe modele 7er a wszyscy ganiamy starymi autami Moje E34 ma przelatane przeszlo 300tysi i nie ma potrzeby wymiany rozrzadu,wtryskow czy innych czarow (kwestja nie tankowania bio diesla i bio etanolu).
Po drugie jak juz ktos kupuje nowe 7er to instalacja LPG do niego bedzie kosztowac 7-8 tysi a nie 3
No i pokazcie mi kowalskiego kupujacego za 2-3 banki auto ktory w garniaku prosi do pelna gazu
Reszta plusow i minusow zostala podana wiec podpinam sie pod okreslenie "jak kto woli"
A teraz sorki ,musze leciec na regouacje gazu w moim nowym 7er
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Martin
KLUBOWICZ
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1026
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice KALISHA Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:25:24 04-10-2011 Temat postu: |
|
|
Co do wyboru diesel czy benza z lpg ...hmm temat wielokrotnie przerabiany nie tylko na naszym forum
Miał być temat o zaletach ,czy raczej ekonomi pomiędzy wspomnianymi zasilaniami danych jednostek napędowych,a więc : co tańsze w zakupie i eksploatacji ???
To zależy czy inst.lpg już jest czy dopiero będziemy montować( jeżeli nie ma ,to musimy sobie zrobić kosztorys czy nam się to opłaci i po ilu km) -w tym momencie powinni wypowiadać się Ci , którzy mają u siebie w autach lpg i czy zakładali sami czy już było ,jakie mieli przypadki i koszta z tym związane ,a nie ja który żadko kiedy ma możliwość przejechać się na jednym, czy drugim paliwie .
Skoro już wspomniałem o przejażdżce -miałem ostatnio okazję przejechać się autem z lpg (niedawno założone ) i nie zauważyłem jakiejś tam różnicy w mocy ,rozpędzaniu pomiędzy benzyną a gazem- może jakaś jest ,ale raczej niezauważalna chyba że na hamowni , no i rzecz jasna braciaka Erica e36 też czasem jechałem - też bez znacznych różnic
Co do diesla mocny dół -to jest to ,tylko to klekotanie,ale poza tym również oszczędnie -5er'em DaBlaza miałem okazję się przejechać, jak i Enix'a 745d które z Torunia wówczas prowadziłem - dynamika,elastyczność i naprawdę oszczędność mimo gabarytów ,mocy i pojemności
Temat rzeka... [/i]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|