Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 15:30:13 16-01-2014 Temat postu: SWAP |
|
|
Nakresle temat:
chce zeswapowac moje m43 na m50b25, mam dość ciekawa wg mnie okazję bo silnik przygotowany jest do driftu przez JBB MOTORSPORT. Wymienili oni wszystkie uszczelki, splanowali głowice i przerobili miskę olejowa. Dodatkowo ponoć motor jest zakuty, brak skomplikowanej elektryki sond i vanosa (92r) cena za silnik to niecałe 2000 zł ale jest to tylko sam silnik z osprzętem, co wy na to opłaca się?
Co jeszcze bd musiał pozniej zmienić i ile mnie to wyniesie żeby silnik zawitał w aucie?
ponoć skrzynia od m43 podejdZie do m50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 15:39:49 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
Skrzynia da radę. Co do sprzęgła to zależy czy silnik dostaniesz razem z kompletem, bo w 2.5 jest dwumas i sprzęgło 226mm w M43 jest jednomas 215mm, więc może być cienko. Do wymiany pójdzie wał na 100%. Jeśli zostawić małą głowę... potrzebujesz wał od 2.0. Dużym minusem jest to, że przełożenie pewni masz 4.11 a standardowe w 2.5 jest chyba 2.7*, więc będzie miała kopa i sporę spalanie. Jak jednak będziesz chciał wywalić małą głowę i wsadzić dużą, to do wymiany oprócz głowy wał i półośki. To w sumie koniec reszta to kwestia spawania wydechu i samego położenia wiązki. No nie wiem jak stoisz z heblami... Powiem szczerze czuć tą większą masę... więc tutaj też trzeba podejść według mnie na poważnie. Chociaż są agenty co jeźdzą 2.8 na bębnach z tyłu.
EDIT:
A w jakim sensie zakuty ? Wiem, że kuty wał jest w 2.8, ale wtedy trzeba zmienić też tloki i zmieniła by Ci się pojemność skokowa. I na czym polegała modyfikacja miski olejowej ? Bo wszystko ładnie pięknie dopóki działa, a potem będzie szycie, żeby coś naprawić ;/
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kazukiorg dnia 15:47:51 16-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:18:14 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
I tu Cię zdziwię, bo przełożenie na moście mam 3.46 jak dobrze pamiętam he he
Skrzynia od 2.5 nie ma innych przełożeń? Będzie to dobrze chodzić?
Seryjne półośki dadzą radę?
Tył bębny ale nowe XD calutki zestaw TRW hehe
A tu masz opis aukcji
Sprzedam Silnik M50B25 czyli niezniszczalne 2.5 litra o mocy 192KM, który wykuto w kuźni szatana.
Pochodzi z e36 sedana i nigdy nie widział gazu. Silnik w stanie bardzo dobrym, dopiero poskładany- wymienione uszczelniacze zaworowe, uszczelki od góry do dołu, miska olejowa z diesla z przerobionym smokiem (koszt 400 zł+ robocizna), splanowana glowica+ nowa uszczelka. Jest to najlepsza wersja 2.5 produkowana w latach 90-92 ze wzgledu na brak rozbudowanej elektroniki, sond i brak vanosa, seryjnie kuta jednostka- mocna i idiotoodporna. Składany w JBB MotorSport. Silnik sprzedaje kompletny z elektryką, kompem.
EDIT:
ile wyniosą mnie koszta tak w przybliżeniu, nie licząc silnika?
(wał, heble...) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bastek434 dnia 17:20:11 16-01-2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:42:57 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
No z przełożeniem nie jest tak najgorzej. Co do osiek to z tego co wiem, to do driftu zakładają małą głowę i częściej pada most. Ale w sumie w takim sporcie półośki mogą traktować jak opony jednorazówki I mogą zapomnieć o tym wspomnieć Więc nie wiem. Z opisu wychodzi, że to ten sam silnik co u mnie Ciekawy jestem co daje miska z diesla xD ? Tak naprawdę oprócz silnika i robocizny potrzebujesz tylko wał, który tutaj jest za 100zł
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj napisałem całą litanie i zacząłem sobie przypominać co jeszcze jest, więc usunąłem i piszę od nowa Jeszcze musisz wymienić stabilizator na wersje R6 jest bardziej wygięty. Możliwe, że wybierak, bo coś mi się o uszy obiło, że jest krótszy. Sprawdź jeszcze rozmiar łącznika wału skrzynia jaki jest u Ciebie i w 2.0. W teorii od czerwca 92' wszystkie 1.6-2.5 miały taki sam, ale ja na przykład w zielonej miałem mniejszy ;/ To tego dochodzi kwestia wydechu potrzebne są kolektory wydechowe + portki z sondą. Sprzęgło bym wziął przynajmniej z 2.0. Tarcza ma chyba ten sam wymiar (możliwa jest różnica góra 4mm) co 2.5 tylko jest jednomas. Resztę można na prawdę z czasem zrobić Pełną wycenę mógłby Ci zrobić Bartek ze Zduńskiej. Jak coś mi się przypomni jeszcze to dam znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:47:43 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
zegary też do wymiany na r6 tak to wszystko zostało napisane. Dowiedz się czy bartek czegoś nie ma albo będzie miał może zmniejszysz koszta o połowe i dostaniesz też zdrowy silnik z całym osprzętem i innymi częściami potrzebnymi do swapu. Zibi jest zadowolony jak nikt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:13:18 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
Jak mogę się skontaktować z Bartkiem ?
CZyli co nie warto się interesować tym motorem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:15:30 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
Na dwoje babka wróżyła, bo jeśli faktycznie jest tak zrobiony to za dwa tysie z pełnym osprzętem nie jest najgorzej. Ale jednocześnie te silniki na allegro zaczynają się chyba od 1200zł, więc trudno określić, póki by się nie zobaczyło. W końcu z jakiegoś powodu sprzedają co nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 20:32:53 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
nie wiem czy by im się opłacał taki remont pod sprzedaż chyba że sprzęt mają taki profi. trudna decyzja. w tej cenie miałbyś silnik + wszystko co potrzebne do swapu i zostanie jeszcze na hamulce albo robocizne. mnie swap wyniusł jakieś 2500 z mechanikiem.
Bartek ma nick Bart13 w dziale sprzedam też ma dział
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 21:01:59 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
Napisałem do Bartka, zobaczymy
Czekam na odpowiedź....
Jednocześnie szkoda mi trochę tego silnika, ale jak mówicie że w tych pieniądzach mogę mieć cały zestaw i w dodatku pewny to decyzja jest chyba oczywista ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 22:23:25 16-01-2014 Temat postu: |
|
|
Jak się dobrze dogadasz to nie zdziwiłbym się jakby Ci nawet tego swap'a zrobili Bo ostatnio przybyło im mocy przerobowej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bastek434
KLUBOWICZ
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:09:39 17-01-2014 Temat postu: |
|
|
Lipton obecnie Bartek nie ma nic na stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marula10
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koryta Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:16:19 21-01-2014 Temat postu: |
|
|
sam sie chce zabrac za swapa. jest na allegro e34 525 z sekwencja na full opcji delikatnie przodem ruszona za 2200 zl. czyli jakbys posprzedawal wszystko masz silnik za free. miske zmienic i lala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:21:18 21-01-2014 Temat postu: |
|
|
To ja dla pewności szukałbym delikatnie ruszonej z tyłu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Marula10
Dołączył: 11 Sty 2014
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koryta Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:27:58 21-01-2014 Temat postu: |
|
|
tak na przyszlosc mowie hehe ;p boli mnie ze mam vanosa i osprzed siemansa. bo wtedy wiazka tez musi isc nowa niestety. aale to dluga droga jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:01:05 21-01-2014 Temat postu: |
|
|
osprzęt siemens'a jest bardzo upierdliwy ;/ O wiązkę zawsze warto zmienić na oryginalną od silnika, bo może być jakiś myk w elektronice i nie pojeździsz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|