Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartiie36coupe
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 11:59:52 05-05-2013 Temat postu: swap 1.6 m43 na 2.5 |
|
|
witam jak bym kupił cupete z silnikiem 2.5 jakie problemy beda by przełozyć do mojej 1.6 co trzeba przerobić czy na lajcie wejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:19:48 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
Zibi sam przekładał silnik. Ogólnie chyba większego problemu nie ma tym bardziej jak będziesz miał dawce obok. Cała wiązka itp przekładasz i bangla. Później jak chęci będą no możesz się pokusić o wymiane np hamulców
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartiie36coupe
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:23:05 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
a mocowania pasuja bo on wielki taki jest a to 1.6 to jak połowa jego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartiie36coupe dnia 12:23:42 05-05-2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL
Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:32:43 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
Jak masz aute dawce obok wszystko pasi plung play czy jak to tam się piszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Devil0259
KLUBOWICZ
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 335
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 12:36:38 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
cały czas sie napalamy na tą coupe co stoi kolo autoglassa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 14:04:09 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
Do przełożenia masz tak:
-silnik ze skrzynią łapy pasują p&p
-lewarek zmiany biegów( w R6 jest krótszy wodzik)
-potrzebujesz wał od wersji 2.0 jeśli zostanie mała głowa z tyłu, jeśli nie, to musisz przełożyć differ z 2.5 razem z wałem (porównaj przełożenia dyfra, bo może się okazać, że 2.5 na małej głowie 4.11 będzie ogień na 1/4 ale nie zejdziesz poniżej 16L/100km, no i koniec 5 przy 205kmh) Przy wymianie małej głowy na dużą do wymiany półośki.
-cała elektronika włącznie ze stacyjną i kluczykami chyba, że obejdziesz EWS
-wymienić drążek reakcyjny (stabilizator) R6 jest bardziej wygięty bez tego silnik się nie zmieści
-proponował bym przełożyć przednie macpersony, bo są dostosowane do inne masy ( R6 ma większe sprężyny ) chyba, że masz gwint problem się rozwiązuje.
-z tyłu do wymiany zaciski z tarczami jeśli są wentyle, jak masz lite to są takie same jak w 2.5, więc nie ma sensu (chyba, że masz bębny ale przy M43 już były tarcze)
-z przodu jeśli masz lite tarcze p&p wentyle z 2.5
-wydech komplet bo nawet środkowa podpora jest inna
-mam wrażenie, że chłodnica jest lepsza w 2.5, ale sprawdź na realOEM, bo mogę się mylić i to to samo
-aku może zostać w przodu, ale dla lepszego rozłożenia masy powinien wylądować w bagażniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartiie36coupe
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:32:57 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
i ta czarna bedzie moim dawca jeszcze troche:) wszystko co dobre i cenne przełoze z niej do mojej zawias silnik i wszystko o od m jest dzis gadałem z znajomym i pogada z nim i z ceny zejdzie on:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartiie36coupe
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 16:37:18 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
wiec jesli kupie całą e36 coupe 2.5 to wszystko w niej bedzie i spokojnie moge przekładac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 18:48:54 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
o ile wszystko będzie sprawne to tylko kopiuj i wklej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bartiie36coupe
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:56:27 05-05-2013 Temat postu: |
|
|
bo myslałem zrobic myk z tablicami ale moj kolorek mi podoba sie bo jest taki inny i mało z takim kolorem jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
damian1987
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarosławiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 17:59:56 15-12-2015 Temat postu: |
|
|
Witam niechcem zakładać nowego tematu więc napiszę tutaj. Co do części mechanicznej to wszystko jestem w stanie ogarnąć jednak mam problem z elektryką.
Więc od początku mam zdrowiutkie e36 1,6 (sedan 1994r) na boschu i e36 z silnikiem m50b25 (coupe 1992r) ale jest zgnita tak że nabiera wody. Zabieram się za przekładkę silnika m50b25 do budy z 1,6 i napotkałem problem bo w sedanie jest tylko jedno gniazdo okrągłe 25pin. Dodam ,że oba auta są bez immobilaisera. Proszę was o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
losiek162
Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:31:02 20-12-2015 Temat postu: |
|
|
ja przekładke robiłem do sedana z 1.6 na 2.8 wiec filozofii nie ma ogromnej wiązka silnik wał dyfer półosie i hamulce (ja osobiście posiadałem dwie m43 jedna 1994 druga 1995 i obie miały bęben z tyłu) wiec była przekładka całych wahaczy na tarcze bo wiadomo hamulce w e36 to jeden z słabszych punktów zwłaszcza przy silnikch r6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 13:19:03 04-01-2016 Temat postu: |
|
|
Ja przekładałem 2.5TDS na m50b25nv. Też były w TDS dwa złącza, jeśli masz w 21 pin w pierwszym złączu to bezproblemowo przepniesz i będzie chodzić Ja musiałem jest EWS zwierać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|