Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wypychanie nadkoli i poszerzanie felg
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:20:55 14-03-2013    Temat postu: Wypychanie nadkoli i poszerzanie felg

Ktoś wie gdzie mogę dać koła do poszerzania w Kaliszu lub w okolicach i w miarę tanio?
Sprawa dotyczy ALUFELG chciałbym poszerzyć te swoje czarne o ile to możliwe tak aby wyszedł taki efekt [link widoczny dla zalogowanych]
Obecnie koła są bodajże 16' 8J z oponami 205/55 i przy tych oponach chciałbym zostać.
Co do nadkoli - wiem że parę osób robiło takie coś, możecie napisać jak ew. pomóc przy takiej operacji?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:51:04 14-03-2013    Temat postu:

Odnośnie nadkoli na rurę (Eric z Martinem), ew. na gazetę nie wiem czy ktoś od nas próbował. Odnośnie opon to raczej nie jest 205 na 8, bo na zdjęciu jest większy naciąg niż ja mam 205 na 9.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:41:05 14-03-2013    Temat postu:

Poszerzyć koła to możesz jedynie stalowe no chyba że masz alu skręcane i możesz wymienić rant. A po co chcesz od razu zaginać ranty w nadkolach lub całe nadkole wypychać Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:59:11 14-03-2013    Temat postu:

ooo patrz tego nie wiedziałem - cenna rada Wink
A chcę wypchnąć żeby latem niżej zejść, bo te letnie są 8J i ET mają 23 i już mi zaczynają obcierać opony o nadkola na dziurach albo jak więcej osób jedzie....
Więc inaczej niżej nie zejdę... Ba nawet powinienem wyżej ją ciut podnieść!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:19:27 14-03-2013    Temat postu:

opony zmień na węższe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bobeq




Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 502
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:18:38 14-03-2013    Temat postu:

jak chcesz porozpychać to dystanse załóż co do wypychania to rolka rura albo młotek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 20:39:58 14-03-2013    Temat postu:

Jeszcze masz możliwość zwiększenia negatywu. Z przodu wymień standardową poduchę amora na camber plate. Z tyłu regulacja śrubą mimośrodkową czy tam acentryczną, nazwy nie pamiętam. Powinno być git bez zabawy z negatywem 205/40R18 ET20 daje rade przy -40. Więc z ET23 + negatywem, dasz radę zejść niżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 10:23:14 02-04-2013    Temat postu:

No ok to będę próbował - zacznę od najmniej :inwazyjnej" metody czyli negatywu ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 22:58:37 15-04-2013    Temat postu:

Sorry za PPP,a le poczytałem trochę o tym i zauważyłem, że szczęśliwi posiadacze e36 wymyślili ( bądź nie ) inny sposób na zwiększenie negatywu z przodu we własnym zakresie, mianowicie ponoć daje się po 2 podkładki ( ok. 2mm grube ) pomiędzy mocowanie amora a zwrotnicę
i można uzyskać negatyw ok 2 - 3 stopnie.

Czy ktoś od nas próbował takiego zabiegu?
Macie może info jak to się sprawuje?
Ponoć nie opłaca się kupować camberów do " cywilnego" samochodu, a raz że nie mam kasy na to przeznaczonej, dwa muszę szybko coś z tym zrobić, bo autko jest stanowczo za wysoko zawieszone Twisted Evil
Warto spróbować?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartiie36coupe




Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 06:42:20 16-04-2013    Temat postu:

a zapytam gdzie felgi stalowe poszerzaja?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 07:46:52 16-04-2013    Temat postu:

@bastek
Czytałem o tym, ale ja osobiście bym się bał. Jedna podkładka jeszcze by uszła, ale dwie to moim zdanie zbyt losowe jest ich ułożenie. Po za tym zmieniasz kierunek działania sił i możesz kiedyś zgubić zwrotnice na dziurze. To za tym przy camberze przesuwasz wgłąb górę koła, a tutaj wysuwasz spód na zewnątrz, więc jakbyś zwiększał dodatkowo rozstaw. Zysk miejsca na glebę, będzie raczej marny, chyba, że masz porządny naciąg.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:24:53 16-04-2013    Temat postu:

kazukiorg napisał:
@bastek
Czytałem o tym, ale ja osobiście bym się bał. Jedna podkładka jeszcze by uszła, ale dwie to moim zdanie zbyt losowe jest ich ułożenie. Po za tym zmieniasz kierunek działania sił i możesz kiedyś zgubić zwrotnice na dziurze. To za tym przy camberze przesuwasz wgłąb górę koła, a tutaj wysuwasz spód na zewnątrz, więc jakbyś zwiększał dodatkowo rozstaw. Zysk miejsca na glebę, będzie raczej marny, chyba, że masz porządny naciąg.



Wiesz tak tylko spytałem, nie mówiłem, że tak będę robił Razz
Osobiście też wydawało mi się, że to dość "ekstremalne" rozwiązanie no, ale cóż ponoć ludzie na tym śmigają i jest dobrze....

Wracając do tematu: byłem dzisiaj na stacji kontroli i diagnosta sprawdził mi pochylenie kół, okazało się, że z przodu mam już 3 stopniowy negatyw więc jego powiększanie w dalszym stopniu nie wchodzi w grę.... bo po co?
Co do tyłu to jest "zaledwie" 1,8 stopnia więc umówiłem się na wizytę u zaprzyjaźnionego mechanika ze względu iż ma specjalny przyrząd gdzie zmierzy mi dokładny kąt pochylenia, a chcę uzyskać coś około 3 stopni lub 3.5 w zależności od tego jak koło schowa się w nadkole....
No i na koniec ostatnia wiadomość dot. tematu niestety po tych zabiegach nie dam rady zejść więcej niż jeszcze 3 cm z przodu (oczywiście jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie typu problem z obcieraniem opon o nadkole przy skręcaniu) i pewnie ze 2 cm z tyłu.... więc pewnie w przyszłości będę musiał jednak poszerzać nadkola jeżeli będę chciał jeszcze niżej lub kombinować z profilem opony....
Swoją drogą mam oponki 205/55 i powiem szczerze, że wyglądają jak by to były 225 Razz więc tutaj jest dość szeroko ;D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alberrrto
VIP



Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLKP

PostWysłany: 21:08:31 30-11-2013    Temat postu:

bartiie36coupe napisał:
a zapytam gdzie felgi stalowe poszerzaja?


Przyłączam się do pytania.
Gdzie i za ile? No i jakie felgi najlepiej się do tego nadają (rozmiary)?


Chodzi o taki efekt
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alberrrto dnia 21:37:33 30-11-2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 21:43:08 30-11-2013    Temat postu:

Kubala poszerzał fele, ale po za Kaliszem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jasium50
KLUBOWICZ



Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 11:56:18 01-12-2013    Temat postu:

panie Prezes, alusy tez idzie poszerzyć, moze za czasów twojej e34 nie poszerzali,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin