Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Znaczny wzrost spalania i błąd odłączenia sprężarki?!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:34:43 31-10-2012    Temat postu: Znaczny wzrost spalania i błąd odłączenia sprężarki?!

Witam kolegów i koleżanki Wink Otóż mam problem ze swoją bunią. Zauważyłem ostatnio znaczny wzrost spalania z 10l na 15.5 na 100km w cyklu miejskim bez "dawania" w ..... no Wink Byłem na diagnostyce komputerowej i powiedziano mi, że takie rzeczy jak lambda, przepływka, czujnik przepustnicy działają choć "wolno". Dodam iż auto bardzo dymi, a na komputerze pokazywało, że sonda lambda więcej razy wzbogacała mieszankę czyli była w przedziale od 0.4v do 0.8v. Do tego falują obroty, a czasami nie schodzi w ogóle i trzyma np 2000 na skrzyżowaniu. Podejrzewają, że coś może być z dolotem i krokowcem - co Wy na to? Macie jakieś inne pomysły? Czy raczej bardziej skłaniacie się ku tamtej wersji?? Dodam iż kąt wyprzedzenia zapłonu przy "wolnych" obrotach wynosił 17.4 stopnia aby nie za dużo? A i wg komputera to czujnik przepustnicy reagował dopiero przy wyższych obrotach - normalne to?


Co do drugiej sprawy to cały czas wywala mi jeden błąd w silniku mianowicie odłączenie sprężarki - czego nie wiem..... a kod błędu to MELD48 wiecie może co to??

Z góry dzięki za wypowiedzi i pomoc Smile
PZDR bastek434


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:48:54 31-10-2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu są kody i tutaj też wychodzi na kompresor Very Happy skoro lambda wzbogacała to przepływka zaniża ilość powietrza, albo łapie lewe powietrze. Poszukaj dziur itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 15:58:26 31-10-2012    Temat postu:

Dobra kolego ale kompresor czego? XD klimy nie ma a z tego co mi wiadomo to jest benzynowiec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 18:09:47 31-10-2012    Temat postu:

W tym przypadku nie chodzi o kompresor tylko o ciśnienie. Możesz mięć pęknięty przewód podciśnienia lub powietrze do mieszanki pobierane jest za przepływomierzem. Przez co dopiero jak silnik na wyższych obrotach potrzebuje go więcej zaczyna je pobierać przez przepływomierz. Co za tym idzie na niskich obrotach przekłamuje pomiar i nie reaguje na depnięcie, dopóki nie osiągnie wyższych obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 12:25:02 03-11-2012    Temat postu:

Czyli co szukać dziur w dolocie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spinacz
ZAŁOŻYCIEL



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 2072
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 19:44:27 03-11-2012    Temat postu:

Sprawdź wszystkie połączenia gumowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 23:02:46 03-11-2012    Temat postu:

Spinacz napisał:
Sprawdź wszystkie połączenia gumowe


J.W. ale jeśli nic nie znajdziesz, obejrzyj przewód gumowy między kolektorem i przepływomierzem. Dziury i pęknięcia nie mają prawa się tam znajdować. Dalej jeśli nic się nie zmieni przejrzyj odmy silnika oraz przewody podciśnienia. Obejrzyj ten przewód idący od pokrywy zaworów, wystarczy go odłączyć i autko zaczyna szaleć. Czy na komputerze sprawdzili Ci czy prawidłowo działa potencjometr przepustnicy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 23:42:36 03-11-2012    Temat postu:

Jeżeli chodzi o tą gumę miedzy przeplywka a kolektorem to jest nowa i nie ma żadnych dziur. Na kompie wykazalo ze potencjometr przepustnicy reaguje "wolno" i dopiero przy wyzszych obrotach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 10:49:28 04-11-2012    Temat postu:

A podłączyłeś od dołu tak cienki przewód od czujnika przy montażu nowej rury ?

"wolno" znaczy się reaguję dopiero w pewnym momencie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bastek434
KLUBOWICZ



Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 14:53:17 04-11-2012    Temat postu:

Wszytko jest podpięta gumę wymieniłem na początku kiedy kupiłem furkę problemy zaczęły się później, błąd "sprężarki" też mam od początku a mimo to problem wystąpił później :/
Jeżeli chodzi o czujnik przepustnicy to reaguje on dopiero przy "wyższych" obrotach czyli tak od pewnego momentu na niskich wogóle na kompie nie pokazuje że działa tzn zmienia napięcie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kazukiorg
PREZES



Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: 17:06:27 04-11-2012    Temat postu:

Jeśli nie schodzi z obrotów, może się krokowiec zacinać jeszcze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna -> MECHANIKA I NIE TYLKO Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin