Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alberrrto
VIP
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 18:01:12 12-01-2014 Temat postu: DRIFT |
|
|
Bawarska marka, jako jedyna spośród europejskich, na dobre zagościła dyscyplinie motorsporu jaką jest drifting. Chciałbym w tym temacie zająć się zagadnieniem latania bokami i zainteresować tym jak największą liczbę osób.
Na początek polecam wątek ze strony tvn turbo. Jest to program "Królowie driftu", którego to zazdroszczą nam nawet japończycy:)
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy edytowaniu posta doszedłem do wniosku, że powinienem zacząć od najważniejszego, czyli od Biblii Driftu. Każdy kto chce się w to bawić powinien znać ją na pamięć!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=sV-wwgq9QwI
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trochę suchej wiedzy też nie zaszkodzi:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Alberrrto dnia 18:59:43 12-01-2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Alberrrto
VIP
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alberrrto
VIP
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 11:42:31 14-06-2015 Temat postu: |
|
|
Jadąc z Romkiem po kask, rano w dniu II rundy DC, zauważyłem u niego pewien brak w prowadzeniu auta. Spieszyliśmy się, czyli jazda była trochę po sportowemu. O co więc chodzi? O stosowanie międzygazu, przy jednoczesnym hamowaniu i redukcji biegów na niższe. Szczerze to trochę nie chce mi się pisać elaboratu, więc posłużę się... a jak, filmikiem:)
https://www.youtube.com/watch?v=MfRy6R9-vj4
Podobny błąd popełniał Bastek gdy jechaliśmy do Torunia. Krótko mówiąc, przed wyprzedzaniem wielu z nas redukuje. Pół biedy jeśli jest to z 5 na 4. Gorzej jeśli z 4 na 3, a katastrofa jeśli z 5 na 3 nie stosując miedzygazu. Sprzęgło, redukcja a w tym czasie obr spadają. Wtedy wciska się gaz i puszcza sprzęgło, powoduje to ogromne szarpniecie w układzie napędowym. Wiec nie dziwota, że później siadają dyfry, półosie, przeguby i podpory wałów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Alberrrto dnia 11:43:16 14-06-2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Eric
SKARBNIK
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1740
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Kalisza Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 19:40:27 15-06-2015 Temat postu: |
|
|
już zaraz podpory wału hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kazukiorg
PREZES
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 1690
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: 10:33:05 16-06-2015 Temat postu: |
|
|
Maniery tirowców Akurat tutaj mogę powiedzieć, że międzygaz stosuje. Niestety nie przy hamowaniu bez odrywania stopy od hamulca, bo nie mogę znaleźć wygodnego ułożenia stopy na gazie. Nie wiem czy piętą czy bokiem stopy. Na początku proponuje proste ćwiczenie Gdy jedziesz ze stałą prędkością w związku z tym, że silnik dostaje tyle paliwa ile potrzebuje, aby utrzymać prędkość, można bez odpuszczania gazu zredukować bieg zupełnie bez szarpnięcia. Z doświadczenie wiem, że czym większy silnik tym bardziej zdecydowanie trzeba kopnąć w gaz. Bezwładność zespołu korbowo-tłokowego. W M40 wystarczyło pyknąć w gaz, a w M50 muszę konkretnie przydepnąć. Bardzo przydatna technika w górach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|