FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum BMW CLUB KALISZ Strona Główna
->
GALERIA WOZÓW PRZYJACIÓŁ KLUBU
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
DLA ZAINTERESOWANYCH
----------------
ChillOut
PRZYWITAJ SIĘ ;)
REKRUTACJA - REGULAMIN KLUBU
ZLOTY
SPOTY GDZIE I KIEDY NAS SZUKAC
GALERIA ZE SPOT
GALERIA ZE ZLOTÓW
NASZE WYCZYNY-FILMY-SESJE FOTO
MOTOSPORT
MECHANIKA I NIE TYLKO
WARSZTATY I SKLEPY GODNE POLECENIA
TAKIE TAM
PROPOZYCJE
LINKI DO ZAPRZYJAZNIONYCH KLUBOW
DIY
Baza wiedzy
Kalendarz
Sklepy
Części używane
Warsztaty
Kosmetyka
Różne
Nasz FanPage
GALERIA WOZÓW
----------------
GALERIA WOZÓW KLUBOWICZÓW
GALERIA WOZÓW PRZYJACIÓŁ KLUBU
Kalendarz
GIEŁDA
----------------
SPRZEDAM
KUPIE
>REKLAMA FIRM<
ZNIŻKI DLA KLUBU
Gadżety klubowe
NAJLEPSZE FOTY BEEMEK
----------------
Seria 3 E21 E30 E36 E46 E90
Seria 5 E12 E28 E34 E39 E60
Seria 6 E24 E63
Seria 7 E23 E32 E38 E65
Shoutbox
----------------
Shoutbox*
Współpraca
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
DREAMowiec
Wysłany: 12:57:33 13-02-2015
Temat postu:
POJAZD NA SPRZEDAZ!
OGLOSZENIE W DZIALE SPRZEDAM.
POZDRAWIAM!
DREAMowiec
Wysłany: 03:03:58 11-01-2013
Temat postu:
Przyszła zima, a wraz z nią czas na naprawę układu chłodzenia.
Od lata jeździłem z uszkodzonym termostatem jednak z lenistwa odkładałem jego wymianę "na później".
W ten sposób doczekałem się niższych temperatur i co za tym idzie zaczął się problem z dogrzaniem silnika.
Jako, ze autko nie posiadało wcześniej historii serwisowej stwierdziłem, ze wymienię również pompę wody.
Poniżej foto-relacja :
Stara pompa (jak się okazało ORI i nadal w dobrym stanie). Porównując stara z nowa, zszokowała mnie różnica w użytych materiałach do ich zbudowania. W nowej "wirnik" był metalowy, a w ORI plastikowy (jak usłyszałem od kilku mechaników plastiki lubiły się kruszyć )
Oryginalna metalowa uszczelka, którą trzeba odciąć w 3 miejscach (tworzy jeden monolit z uszczelka na pokrywie łańcucha rozrządu)
Wspomniany termostat a raczej to co z niego pozostało
Nowa pompa (uszczelka była papierowa wiec warto dodać coś od siebie - sylikon) i termostat na swoim miejscu .
Po zdjęciu węża łączącego termostat z chłodnicą okazało się, ze jest uszkodzony pod opaską.
"Wymieniłem go na lepszy model"
Żeby uniknąć kolejnego rozbierania, warto wymienić resztę zużytych części. W tym przypadku mam na myśli rolki prowadzące (obie sztuki).
Mając przód silnika "na wierzchu", udało mi się zlokalizować wyciek, który od dłuższego czasu mnie dręczył. Wadliwa okazała się pompa vacum. Po wyjęciu okazało się ze o-ring był już nieszczelny.
Nowy o-ring i kwadratowa uszczelka pod plastikowy króciec.
Jedyne co jeszcze mnie prześladuje to głośna praca kompresora, ale nie zawracam sobie nią głowy dopóki pracuje poprawnie. Na odgłos łożyska znalazłem dobry sposób - "volume +"
. Jak będzie trochę wolnych środków na koncie to podejmę się jej naprawy.
DREAMowiec
Wysłany: 08:22:35 04-04-2012
Temat postu:
"Takie rzeczy tylko w..." touringu
Eric
Wysłany: 19:56:21 03-04-2012
Temat postu:
dopiero teraz się kapnąłem że w e39 są głośniki w dachu
DREAMowiec
Wysłany: 00:59:49 03-04-2012
Temat postu:
Sebwe napisał:
Co do wgniotek to próbowałem coś tu szukać na fotach no i teraz dopiero zauważyłem ,wgniecenie na błotniku od strony pasażera
,a tak nawiasem, gustownie dobrana felga
Dzinks
: Tez mi sie podoba
Jest jeszcze jedna wgniota pod tylna lewa lampa
Na wiosne pomysle zeby cos z tym zrobic.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Po wymianie tarcz i klockow nie poczulem zbytniej roznicy, wiec postanowilem wymienic plyn w calym ukadzie hamulcowym (ok 1ltr).
Jak sie okazalo to byl strzal w dziesiatke. Teraz mam hebel jak zyleta.
Ponizej fotki nowego i zuzytego plynu dla porownania
Ten plyn mial juz dosc
:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jak wspomniałem wcześniej, chciałem dokonać kilku zmian w audio. Po przemyśleniu tematu postanowiłem zostawić jednostkę ori i wzbogacić ją o wzmacniacze, głośniki systemowe i sub. Na tym etapie pojawił się "zonk".. tzn brak RCA w module radia, oznaczał brak możliwości podłączenia wzmacniaczy. Z pomocą przybył
spike
z forum
BMW Sport
- korzystając z okazji, chciałbym mu jeszcze raz podziękować.
Oto efekt tego, co wg wskazówek
spike
'a udało się zrobić:
Wymieniłem również tylne głośniki na bardziej "sensowne"
Nie było łatwo. Musiałem zdjąć podsufitkę, żeby umieścić w odpowiednim miejscu zwrotnice i przeciągnąć kable. Setki gadżetów trzeba zdemontować aby wyjąć podsufitkę.
Efekt końcowy
Teraz muszę tylko skompletować kable zasilające, zamontować przednie głośniczki i cieszyć się tym co udało się wykonać.
Korzystając z okazji wymieniłem siłowniki szyby bagażnika. Sądziłem, że trzeba się do nich dostać przez podsufitkę, jednak sposób wymiany okazał się bardziej prostszy (wspomnę o nim w dziale mechaniki, może komuś się przyda).
Na dzień dzisiejszy to na tyle. Jak uda mi się coś znowu dłubnąć to wrzucę kolejną relacje.
Sebwe
Wysłany: 17:53:40 03-01-2012
Temat postu:
Co do wgniotek to próbowałem coś tu szukać na fotach no i teraz dopiero zauważyłem ,wgniecenie na błotniku od strony pasażera
,a tak nawiasem, gustownie dobrana felga
Spinacz
Wysłany: 19:37:03 02-01-2012
Temat postu:
no proszę właśnie mnie widzisz zmylił
DREAMowiec
Wysłany: 19:35:27 02-01-2012
Temat postu:
Spinacz napisał:
Nono zawias widzę tez jakiś nie ori
co tam wsadziłeś
Zawias to niemiecki oryginał, tyle że w żółtym kolorze (może zmylić na pierwszy rzut oka
)
Spinacz
Wysłany: 19:20:13 02-01-2012
Temat postu:
Nono zawias widzę tez jakiś nie ori
co tam wsadziłeś
DREAMowiec
Wysłany: 19:15:03 02-01-2012
Temat postu:
Sebwe napisał:
Dobrą szkutę wyrwałeś
Życzę powodzenia w modach
Z nazwaniem jej "dobrą sztuką" to bym się wstrzymał.. Kupiłem touringa taniej niż pokazuje to cena rynkowa, ale za to z kilkoma usterkami. Doszedłem jednak do wniosku, że większą część jestem wstanie sam zrobić dlatego się na nią skusiłem.
Wymieniona jest turbinka (stara lała olejem), nowe amorki z przodu i skrzynia (naprawa starej była droższa niż kupno drugiej).
Dzięki za wsparcie
Spinacz napisał:
Nono ładne 5er wypasik też nie zły masz co do audio to bym zostawił jak jest jedynie może jakąś skrzynie do kufra by troszkę basiku więcej było.
Audio w Beemach nigdy nie szokowało dlatego zdecydowałem się na wymianę. Tylko raz byłem pod wrażeniem jak usłyszałem u kolegi w e46 touring zestaw Harman/Kardon, grał całkiem całkiem, wystarczyło wymienić jednostkę sterującą i suba ze wzmakiem. Sorry za off'a
W mojej 5'tce chce wymienić głośniki dodać suba i podłączyć pod 4-ro kanałówke oraz monoblock'a. Ciągle zastanawiam się co z jednostką ale ze względu na to że robi również za kompa to chyba zostanie oryginał.
PS
Korzystając z wolnego od pracy, wymieniłem dziś zestaw klocków i tarcz z przodu, bo chyba się już prosiły o to..
Zrobiłem zdjęcie starych klocków z nowymi (dla porównania)
Przy okazji pomalowałem zaciski, jednak spray ze srebrnym wieczkiem okazał się być biały, a że innego nie miałem tak tez pozostało
Przy okazji zrobię małą aktualizacje, jako że zmienił się trochę wygląd zewnętrzny
Spinacz
Wysłany: 15:40:57 02-12-2011
Temat postu:
Nono ładne 5er wypasik też nie zły masz co do audio to bym zostawił jak jest jedynie może jakąś skrzynie do kufra by troszkę basiku więcej było.
Sebwe
Wysłany: 17:28:27 01-12-2011
Temat postu:
Dobrą szkutę wyrwałeś
Życzę powodzenia w modach
DREAMowiec
Wysłany: 17:21:29 01-12-2011
Temat postu: Turas 525d
Można by rzec, że uległem 5'tkom. Zaczęło się od 540i e34 przez 524td e28 do 525d e39, jeszcze trzy modele tego segmentu i "zalicze" je wszystkie
Po dwóch latach użytkowania busa (Renault Trafic), zacząłem tęsknić za komfortem, dobrymi osiągami, tylnym napędem i "śmigiełkiem" na masce. Postanowiłem więc pożegnać się z blaszakiem i rozglądałem się za duuużym touringiem. W ten oto sposób stałem się szczęśliwym posiadaczem 525d touring z 2003 roku.
Wyposażenie: wystarczające
Planowane zmiany: eliminacja wgniotek, felgi 17", zestaw audio z poprzedniej e36, bluetooth i dvd
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Theme
xand
created by
spleen
&
Programosy
.
Regulamin